سلام به همه دوستان کوچولو و بزرگسال! امروز میخوایم در مورد دو تا کلمه خیلی باحال و مهم به اسم استراتژی و استراتژیک صحبت کنیم. شاید این کلمات یه کم بزرگ و جدی به نظر بیان، اما نگران نباشید، من میخوام این مفاهیم رو به سادهترین شکل ممکن بهتون توضیح بدم.
در دنیای مدیریت، بازاریابی و حتی زندگی روزمره، واژههای «استراتژی» و «تاکتیک» به طور مکرر استفاده میشوند. با این حال، این دو مفهوم اغلب با هم اشتباه گرفته میشوند. در این مقاله، قصد داریم به زبان ساده تفاوتهای میان این دو واژه را بررسی کنیم و با ارائه دو مثال واقعی، درک بهتری از این مفاهیم ارائه دهیم.
گوگل کن و تیتیر ها رو بخون!! با خودت فک کن که کدوم یکی رو بیشتر دوست داری و ترغیب میشی که بخونیش!؟ سعی کن اون تیترها رو بهتر کنی و برای خودت یه تیتر بهتر بنویسی ضمن اینکه هم این تیترها هر کدوم یه ایده ناب برای تولید محتوا هستن
موندی که بالاخره محاوره بنویسی یا کتابی؟ منم دقیقا همین مشکل داشتم و اتفاقا یکی از چیزایی که نمیذاره دستم بره روی دکمه انتشار همین کمالگرایی من برای کتابی نوشتنه اینکه می خوام شسته رفته بنویسم و به زنده نگه داشتن زبان فارسی کمک کنم.
حال آنکه ما مدت هاست که کتاب های مختلفی داریم که سراسر کتاب محاوره نوشته شده. کتاب هایی که تمام مراحل مجوز رو گرفتن و چاپم شدن پس محاوره نوشتن فی نفسه عیبی نداره گذشته از اینا توی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هر روز کلی محتوا در حال تولید هست که تقریبا ۹۹.۹ درصدشون محاوره ان حتی اخیرا فراتر رفته و لهجه و گویش های مختلف هم اومده تو کار حالا چرا من وبلاگ نویسی رو برای خودم سخت کنم و بخوام خودم رو محدود به کتابی نوشتن کنم؟ وقتی که می تونم محاوره بنویسم و از قضا مخاطبم هم محاوره رو می فهمه و درکش می کنه و باهاش ارتباط برقرار می کنه؟ پس من محاوره می نویسم!!! شمام هر کدوم رو که باهاش راحت تری بنویس، محاوره یا کتابی فقط یادت باشه که قراره از وبلاگ نویسی پول دربیاریم اما یه شرط مهم هم این وسط داریم. لذت بردن از انجام اینکار .. 🙂
توی وب فارسی تولید محتوا رو خیلی سخت و پیچیده نشون دادن ولی توی وب انگلیسی اصلا اینطوری نیست ملت خیلی راحت پول درمیارن من می تونم تمرکزم رو بذارم روی کسب درآمد ساده از وب با الگوهای خارجی
یعنی ارزش بلاگ من برای کاربرانم گفتن این جمله میشه این سایت برخلاف همه، خیلی ساده و آسون تولید محتوا رو گفته این سایت میگه نه تنها تولید محتوا اشباع نشده، بلکه الان بهترین موقع است هر چقدر هم که بگذره موقعیت برای تولید محتوای بهتر و با کیفیت تر بیشتر و راحت تر میشه