داشتم به خودم نگاه می کردم که چقدر زود دیگه برای نوشتن انگیزه ندارم. همین طور فکر می کردم که چرا اولش کلی مطلب برای نوشتن داشتم، طوری که احساس می کردم برای نوشتن وقت کم میارم.
یکمی بیشتر فکر کردم و یادم اومد اول کار همش به این نقطه فکر می کردم که ۵ سال دیگه کلی مطلب نوشتم و مخاطبهای زیادی دارم.
همیشه دوست داشتم سایتی داشته باشم که هر روز توش نوشته باشم و ۵ سال یا ۱۰ سال بعد از دیدن مطالبی که نوشتم لذت ببرم.
یه مطلبی هم با عنوان ۲ هزارمین مطلب نوشته بودم که یکی از اهدافم هست.
این توضیحات رو دادم که بگم اگر وسط راه کم میاری و انگیزه انجام کاری رو نداری، علتش اینه تصویری که در زمان شروع کار داشتی رو فراموش کردی.
در مورد من تصویر ذهنی ام موقع شروع این سایت، ۵ یا ۱۰ سال آینده است که چندین هزار مقاله و مطلب نوشتم.
دوباره یادآوری کردن و دیدن دوباره این تصویر توی ذهن، کمک می کنه تا با اداره و انگیزه بشی و قوی به کارت ادامه بدی.
به نظرم خوب شد که این مطلب رو نوشتم، باید پیش چشمم باشه تا مدام هدف نهایی ام رو ببینم و انگیزه بگیرم.
همین اول کار خوبه یادآوری کنم من برنامه نویس وب هستم و سئو کار نیستم.
اما به عنوان کسی که فروشگاه آنلاینی با ۱۰۰ هزار محصول داشته می خوام تجربه ام رو بگم.
این تعداد محصول اونقدر زیاده که وقت زیادی برای سئو نمی مونه، بهش اضافه کنید که هر روز هم ۵۰ الی ۱۰۰ محصول جدید باید در سایت درج بشه.
چیزی که یاد گرفتم اینه که مهمتر از سئو، محتوای ارائه شده است. مخصوصا اگر می خواهید سئو فروشگاهی کار کنید، اول باید محتوا تون که همون محصول میشه رو تا جای امکان بیشتر.
چون انتظار یه کاربر از فروشگاه آنلاین، اموزش، یادگیری یا سرگرمی نیست. اومده که پول خرج کنه. زمانی این اتفاق میوفته که شما محصولات متنوعی رو در اختیارش بذارید.
یکی از عواملی که باعث بهبود رتبه سئو میشه، تعداد و کیفیت بازدیدکننده هاست. وقتی محتوای خوب و بازدیدکننده راضی داشته باشید، طبیعتاً رتبه تون هم افزایش پیدا می کنه.
اگه بخوام بطور خلاصه تو یک جمله بگم: بنده ی الگوریتم ها نباشید، کارتون رو که درست انجام بدید، الگوریتم ها خودشون رو با شما وفق میدن.
گوگل و هر سرویس دیگه ای از طریق کاربرهای کسب درآمد میکنه، پس هر طور شده می خواد کاربرش رو راضی نگه داره تا سراغ رقیبش نره.
این اتفاق نمیوفته مگر اینکه محتوای خوب، بدرد بخور و مطابق با نیاز کاربرش رو تحویلش بده. همه الگوریتم های جدید دارن به این سمت میرم که در نهایت رضایت کاربر جلب بشه.
پس اگه محتوای خوبی تولید بشه جوابگوی نیازهای کاربران باشه، خود به خود این مطلب رتبه می گیره.
این محتوای خوب می تونه هر چیزی باشه، فیلم، پادکست، یه مقاله و در مورد فروشگاه محصولاتش هستن.